П`ятниця, 17.05.2024, 02:03
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт кандидата педагогічних наук, доктора філософії, доцента Лаппо Віолетти Валеріївни
викладача кафедри педагогіки і психології Коломийського інституту Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника 

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 25
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Етнопедагогічні аспекти українського народного календаря

      Перед сучасною педагогікою постає завдання пошуку ефективних шляхів, методів і засобів виховання духовно цілісної особистості, здатної дбайливо ставитись до вартостей свого етносу. Виховання такої особистості слід починати з раннього віку в тісній взаємодії родини й педагогів. Неоціненну допомогу тут можуть надати народні традиції, закладені в календарну систему. Проходячи крізь призму часу, фольклор, звичаї й обряди українського календаря, довели свою духовно-моральну цінність. На необхідності звернення до національних традицій українського народу наголошується в Національній доктрині розвитку освіти, Національних програмах «Освіта» (Україна ХХІ століття), інших законодавчих актах, що стосуються навчання і виховання молодого покоління. Зокрема в державному стандарті початкової загальної освіти з-поміж провідних завдань освітнього процесу початкової школи визначено потребу в «засвоєнні традицій українського народу у відносинах людини з природою». Саме традиції українського народного календаря концентрують у собі різноманітні знання й самобутні уявлення про світ природи. Відтак майбутніх фахівців в царині початкової освіти важливо орієнтувати на ознайомлення школярів з національними цінностями рідного народу. З цією метою розроблено курс «Етнопедагогічні аспекти українського народного календаря з методикою викладання в початковій школі». Програмовий зміст присвячений теоретичним і практичним питанням визначення педагогічної квінтесенції традиційної календарної обрядовості та її активізації в освітній системі сучасної України.
       По завершенні вивчення курсу студенти повинні
Знати:
- історію створення й особливостями народного календаря на українських теренах;
- етнопедагогічний зміст понять «традиція», «обряд», «ритуал», «звичай», «прикмета», «свято», «будень»;
- самобутні риси календарно-обрядової системи українського народу;
- виховні аспекти традиційної календарної обрядовості;
- передумови залучення народних традицій у виховний процес початкової школи.
Вміти:
- зрозуміло і вичерпно давати визначення понять з етнопедагогіки;
- відбирати й аналізувати інформацію з етнографії задля використання в освітній практиці;
- зіставляти, порівнювати й узагальнювати етнокультурні здобутки українського народу;
- надавати історико-культурологічні коментарі з врахуванням вікових особливостей вихованців;
- поєднувати фольклорний матеріал з наочністю;
- проводити самостійний пошук стародавніх традицій і звичаїв з самобутнім етнорегіональним змістом;
- визначати педагогічний зміст календарної обрядовості;
- добирати методи і засоби ознайомлення молодших школярів з народним календарем;
- визначення оптимальних умов для залучення календарного комплексу в виховний початкової школи.
 
 
 
 
 
Форма входу
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Друзі сайту