Четвер, 16.05.2024, 16:17
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт кандидата педагогічних наук, доктора філософії, доцента Лаппо Віолетти Валеріївни
викладача кафедри педагогіки і психології Коломийського інституту Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника 

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 25
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Етнопедагогіка

 

   Інтеркультурне різноманіття українського суспільства визнано як позитивний фактор, що забезпечує духовне багатство народу України. Наявність численних етнічних спільнот усвідомлюється невід¢ємним чинником у процесі державотворення. Його визначальними принципами розглядається громадянська єдність, загальна політика інтеграції країни в соціальній, етнічній, регіональній, правовій сферах. Утвердження означених принципів сприяє міжкультурному діалогу, а відтак кожна етнічна спільнота має можливість зберігати самобутність, забезпечувати її розвиток, вносити свою частку в інтеграцію й консолідацію українського суспільства. Національна доктрина розвитку освіти наголошує на потребі збереження та збагачення українських культурно-історичних традицій, виховання шанобливого ставлення до національних святинь, української мови, а також до історії та культури всіх корінних народів і національних меншин, які проживають в Україні, формування культури міжетнічних і міжособистісних відносин. Розв’язанню вище означених проблем сприятиме запровадження у вищих педагогічних закладах освіти навчального курсу «Етнопедагогіка».

Метою і завданнями курсу передбачено:

-вивчення онтологічних та світоглядних основ системи етнічного виховання;

-визначення загальнолюдських і етнічно особливих чинників суспільного впливу, що обумовлює виховання й розвиток особистості;

-узагальнення педагогічного потенціалу етнокультури задля його актуалізації в системі чинників сучасної освітньо-виховної роботи.

   Опанування навчальним курсом «Етнопедагогіки» передбачає читання лекцій, проведення семінарських занять, консультацій, написання рефератів, складання заліку. Загалом програма розрахована на 54 академічні години. розділена на два змістовних (навчальних) модулі обсягом 1,0 та 2,0 кредитів, що складається з аудиторних занять і самостійної роботи студентів.

Завдання навчальної дисципліни.
 
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
 
знати:

- визначення етнопедагогіки як галузі педагогічного знання;

- характерні риси різноманітних етносів України;

- основні етапи становлення і розвитку етнопедагогіки як науки;

- особливості педагогічної культури;

- характерні риси виховного ідеалу в контексті етнопедагогічного знання;

- визначення основних категорій етнічної виховної системи;

- провідні чинники, форми, методи і засоби виховання в педагогічній традиції етносу;

- шляхи використання етнічного виховного досвіду в сучасному навчально-виховному процесі
 
вміти:

- кваліфіковано використовувати етнопедагогічну термінологію;

- зрозуміло і вичерпно давати визначення основних категорій і понять етнопедагогіки;

-розкривати зміст наукової спадщини визначних зарубіжних та вітчизняних педагогів стосовно етнопедагогічної проблематики;

- вміти здійснювати етнопедагогічний аналіз національно-етнічних спільнот;

-самостійно опрацьовувати відповідну педагогічну, етнографічну та етнопедагогічну літературу;

-володіти елементами народних ремесел; - застосовувати етнічний досвід виховання у педагогічній діяльності.
 
 
Програма навчальної дисципліни
 
 
Програмові вимоги
 
 
Тематика рефератів
 
 
Рекомендована література до курсу
 
Форма входу
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Друзі сайту