Четвер, 16.05.2024, 09:45
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт кандидата педагогічних наук, доктора філософії, доцента Лаппо Віолетти Валеріївни
викладача кафедри педагогіки і психології Коломийського інституту Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника 

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 25
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Дошкільна педагогіка

     Курс «Дошкільна педагогіка» – один з профілюючих для спеціальності «Початкова освіта. Дошкільна освіта». Він забезпечує основну теоретичну і практичну підготовку студентів до виконання професійних обов’язків вихователів дошкільного закладу і покликаний максимально використати творчий потенціал, активність, самостійність і відповідальність кожного студента в опануванні профілюючою навчальною дисципліною і професійними уміннями.
Зміст курсу поділено на 8 логічних, послідовних, взаємопо¬в'язаних змістових модулів, які ґрунтуються на класичних педа¬гогічних теоріях видатних вітчизняних і зарубіжних вчених, сучасних концепціях дошкільної освіти, даних наукових досліджень у галузі дошкільної педагогіки та дитячої психології, передовому і новаторському педагогічному досвіді.
В І та ІІ змістових модулях розкриваються загальні засади дошкільної педагогіки. Значна увага приділяється історичному поступу суспільного дошкільного виховання як галузі педагогічних знань і досвіду українського народу й вивченню джерел української дошкільної педагогіки.
ІІІ змістовний модуль розкриває теоретичні засади сучасної системи дошкільної освіти  задля визначення узагальненої мети і завдань виховання дітей дошкільного віку.
IV змістовний модуль орієнтований на поглиблене вивчення провідних завдань, форм, методів і засобів фізичного, розумового, морального, естетичного, трудового та екологічного виховання дошкільників. 
У V змістовому модулі наголошено на патріотичний та національній спрямованості виховання дошкільників у сучасних українських ДНЗ,   
VI змістовий модуль має на меті сформувати в студентів знання про розвиток особистості в дошкільному віці та особливості виховання дітей в грі та трудовій діяльності.                 
VIІ модуль охоплює низку питань щодо педагогічної доцільності функціонування сучасних українських дошкільних навчальних закладів.   На особливостях дошкільної дидактики. 
Останній VIII змістовий модуль присвячено вивченню шляхів активізації взаємодії дошкільного закладу, сім'ї та школи задля успішного вирішення завдань дошкільної освіти.
 
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен 
знати:
- особливості дошкільної педагогіки як однієї з наукових галузей педагогічного знання;
- основні періоди розвитку теорії і практики дошкільного виховання;
- характерні ознаки виховання дітей дошкільного віку; 
- вікову періодизацію дитинства;
- провідні складові системи дошкільного виховання. 
- історичні етапи становлення і розвитку системи дошкільного виховання;
- внесок видатних українських педагогів у розвиток вітчизняної дошкільної освіти; 
- різновиди сучасних дошкільних навчальних закладів освіти в системі національної освіти;
- особливості фізичного виховання і фізичного розвитку дошкільників;
- особливості розумового виховання й інтелектуального розвитку дошкільників;
- особливості морального виховання дошкільників;
- особливості естетичного виховання і розвитку естетичного смаку в період дошкільного дитинства;
- особливості трудового виховання і формування працелюбності;
- особливості екологічного виховання і формування екологічної культури;
- національні пріоритети дошкільної освіти;
- теоретичні засади ігрової діяльності;
- творчі можливості гри;
- передумови розвитку сюжетно-рольової гри в дошкільному віці;
- характерні ознаки дидактичних ігор;
- виховну та освітню вартість іграшки;
- загальні основи дошкільної дидактики;
- зміст навчання дітей дошкільного віку;
- єдність цілей і завдань суспільного і сімейного виховання;
- поняття готовності дітей до шкільного навчання.
вміти:
- залучати здобутки педагогічної теорії у практику сучасного ДНЗ;
- визначати основні етапи становлення і розвитку дошкільної педагогіки як наукової галузі;
- узагальнювати провідні засади розвитку особистості у період  дошкільного дитинства;
- здійснювати різні напрями виховання;
- передбачати результати виховного процесу;
- виокремлювати основні складові системи дошкільної освіти;
- проектувати та реалізовувати педагогічний процес з дітьми дошкільного віку в ДНЗ на засадах особистісно орієнтованої моделі навчання, виховання і розвитку дітей; 
- залучати різноманітні ігри у навчально0іихоіну роботу з дошкільниками;
- використовувати різні форми роботи з педагогічної просвіти батьків; 
- забезпечувати наступність в роботі дошкільного навчального закладу та загальноосвітньої школи.

Програма навчальної дисципліни

Тематика семінарських занять 

Програмові вимоги х навчальної дисципліни

Рекомендована література




Форма входу
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Друзі сайту